A Bíborgyöngy III. egyik legkényesebb - ha nem a legkényesebb -
kérdése az ereni elfek és az elfvadászok viszonyának újfajta
megközelítése. Több kérdés is érkezett ezzel kapcsolatban, igyekszem
mindegyiket megválaszolni.
Az első és legfontosabb tény: a koncepció szándékosan változott az
első-második kötetben ábrázoltakhoz képest. Ez a változás olyannyira
meghatározó volt a harmadik kötet tervezésekor, hogy ezzel a
premisszával készült el maga a metaplot is. Azaz: vannak dolgok,
amelyeket még a legelitebb vagányok sem úszhatnak meg következmények
nélkül, legalábbis Ynev az a világ, amely efféle esetekben nem jön
zavarba, hanem ésszerűen reagál.
Az elfvadász kérdéskör egyeztetésekor a legfontosabb alapelvként azt
fektettük le, hogy a Bgy III. a Bgy II. Ynev 2.0-ként definiált
irányultsága helyett a klasszikus, hősi Ynev-képet kell, hogy
megmutassa. Természetesen ez nem lehetett átírás, csak újraértelmezés:
az új megoldásnak az előzményekkel is kombatibilisnek kellett lennie.
Szerintem
érdemes idevésni, hogy ebben a kérdésben a fórumon érkezett
észrevételeket is alaposan figyelembe vettük: legfőképpen azért, mert
többen egyetértettünk velük. Zsolt remekül megcsinálta ezt az elfvadász
koncepciót, de a kettes kötettel már kicsit túllőtt a célon - a hősi és a
reálisabb Ynev-szemszög szerint legalábbis mindenképp.
Az Bgy III-ban az elf nézőpont bevezetése tálcán kínálta a megoldást.
Az elfvadász kontra elfek kérdésében a szerzőgárdában többen egyből
ugyanarra asszociáltak - az elfek hagyják magukat levadászni,
az ő szemszögükből nem létezhet más logikus magyarázat. Miután Eren az
egykori Velarium területén fekszik, és a Karnevál is hatásosan levezette
az elfek szent halálának egyik lehetőségét, a kultikus
temetkezőhelyeken végrehajtott szertartásos eltávozás lehetőségén nem
kellett sokat töprengeni.
Annál nagyobb gondot okozott az Arel árvák sorsának megnyugtató
megoldása. Bár Zsolt teljes felhatalmazást adott a karakterei
használatára, úgy gondoltam, az elvi értékeknek nem szabad
sérülniük. Mert a reális Ynev világnézet felől az Arel árvák kvázi
megérdemelhették volna, hogy nyom nélkül tűnjenek el a térképről, de azt
az irodalmi munkát, amit Zsolt felépített, mindenképpen
tiszteletben akartuk tartani.
A megoldást végül - tőlem meglehetősen
szokatlan módon - mégsem ebből az irányból találtam meg, hanem az elfes
átkötés elf főhőse ihlette. Seidhin nyomozását én mindvégig egyfajta elf
jogi mizériaként terveztem (a szűkebb baráti körömben sok jogi
végzettségű ismerősöm van, és évek óta hallom a sztorikat, ha akarom, ha
nem), és a sereneya hólyagtekercsek elvének végiggondolásakor arra
jutottam, hogy az Arel árvák csak egyféleképp küzdhetnek meg a
becsületükért: vezekléssel.
Őszintén szólva disznó nagy szerencsém,
hogy Yneven épp így van kitalálva az Arel kultusz, létezik Yllinor az
ottani elfekkel, és a kráni határvidék - mert meggyőződésem, hogy ez a
megoldás más panelek között nem működött volna.
Így viszont az Arel
árvák teljes mértékben megmaradhattak olyannak, ahogy Zsolt megálmodta
őket - csak a terepasztal változott meg körülöttük. Emellett szerintem
érdekes dolgokat lehet levezetni ebből a felütésből. Ezekről a
karakterekről remek történeteket lehet írni.
Én remélem, hogy egyszer
valaki sort kerít erre. Amennyire megkedveltem az Arel-kultuszt, ha
lehetőség adódik, még az is lehet, hogy egyszer majd én is elviszem őket
egy körre.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése